این پوستر موزیکال با لمس دست صدای طبل تولید می‌کند
دانستنی های جالب علمی , تکنولوژی روز
با سایت دانستنی ها لذت داشتن اطلاعات روز دنیا و تکنولوژِی را تجربه کنید

این پوستر موزیکال با لمس دست صدای طبل تولید می‌کند

شاید چاپ، پتانسیل رو به انقراضی به نظر بیاید اما Novalia در تلاش است با تبدیل اشیا ایستا به رابط‌های قابل استفاده، شکل کاغذ را حفظ کند. نوالیا تیمی متشکل از ۷ دانشمند، برنامه‌نویس و طراح انگلیسی است که همه علاقمند به تبدیل کاغذ به یک پلتفرم تعاملی هستند.

 

اولین کار آن‌ها در این زمینه پوستر طبل‌شان بود. این پوستر قادر است هفت صدای مختلف را ایجاد کند. اعضای تیم مدعی هستند شما می‌توانید با این پوستر آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را بنوازید و کوبه‌های دلخواهتان را هم به آن بیافزایید. با استفاده از فناوری لمس چاپ، می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به چوب‌های مخصوص نواختن، طبل بنوازید.

این پوستر با حسگر‌های لمسی که با جوهر هادی جریان الکتریسیته چاپ شده‌‌اند و یک صفحه مدار که به آن متصل است کار می‌کند. این پوستر تشخیص می‌دهد کدام شکل گرافیکی و چه موقع لمس می‌شود؛ درست مثل کاری که صفحه نمایش لمسی یک دستگاه هوشمند هنگام لمس انگشتانتان انجام می‌دهد.

دو نسخه از این پوستر طراحی شده است؛ یکی از طریق بلوتوث به آیفون یا آی‌پد شما متصل شده و صدای طبل را به صورت بی‌سیم می‌نوازد و یک نسخه مستقل که سطح پوستر را به یک سطح گویا تبدیل می‌کند.

شرکت تولید‌کننده می‌گوید از آنجا که این پوستر عمدتا از کاغذ، کارت و جوهر ساخته شده است بازیافت آن نیز ساده است، به خصوص اگر قطعات الکتریکی از پوستر جدا شود.

در دنیایی که به کاغذ و مانیتور به عنوان دو چیز ناسازگار و نامربوط نگاه می‌شود، نوالیا در صدد است به افراد نشان دهد که می‌توان ارتباطی بین این دو ایجاد کرد.

تیم در حال حاضر مشغول برگزاری کمپینی در کیک‌استارتر است. اگر این کمپین به موفقیت برسد می‌توانند از روش ساخت با دست به روشی مقرون به صرف‌تر برسند.






ارسال توسط شایان