سنگاپور خودرو های بدون سرنشین خود را در حمل و نقل شهری می آزمايد
دانستنی های جالب علمی , تکنولوژی روز
با سایت دانستنی ها لذت داشتن اطلاعات روز دنیا و تکنولوژِی را تجربه کنید

سنگاپور خودرو های بدون سرنشین خود را در حمل و نقل شهری می آزمايد

خودرو های شارژی

دانشگاه تكنولوژى Nanyang سنگاپور، در يك كار گروهى با كمپانى پارك تكنولوژى سبز JTC، طرح يك خودروی جديد بدون سرنشين جهت حمل و نقل شهرى را ارايه كرده.

اين خودرو الكتريكى با نام Navia، با گنجايش ٨ نفر سرنشين هم اکنون توسط شرکت Induct Technology فرانسه به مرحله تولید رسیده.

مسافرين اين خودرو الكتريكى بدون راننده در ايستگاه هاى مشخصى سوار آن مى شوند و مسير مقصد خود را بر روى يك صفحه نمايش لمسى مشخص مى كنند. سپس اين خودرو با عبوراز ميان راه هاى شهرى با ماكسيمم سرعت ۲۰ كيلومتر بر ساعت به سمت مقصد حركت مى كند.

در طراحى اين خودرو از سيستم LIDAR (مسير يابى نورى) استفاده شده. با استفاده از اين سيستم٬ خودرو مى تواند نقشه بردارى سه بعدى را در زمان واقعى با جزييات محدوده اطرافش انجام دهد.

از مزاياى اين نقشه بردارى سه بعدى آن است كه خودرو با اطلاعات نقشه ها به موانع موجود در راه برخورد نكرده و در مسير صحيح خود حركت مى كند. زماني كه مسير به طور كامل پيموده شد، خودرو به صورت اتوماتيك به سمت نزديك ترين ايستگاه شارژ برق بى سيم حركت مى كند. جالب ترين نكته اين خودرو آن است كه براى حركت در شهر احتياج به هيچ نوع ريل و يا خط حركت خاصى ندارد و مسيرها و خيابان هاى شهرى بدون هيچ گونه تغييرى مى توانند مسیر حركت اين خودرو باشند. 

طراحان و سازندگان اين خودرو بدون سرنشين اميدوار هستند كه طرح Navia و طرح هاى ديگر شبيه به آن بتوانند الگوى موثرى از حمل و نقل شهرى محسوب شوند و با مزاياى بيشتر از جمله پاكى هوا و محيط زيست و صرفه جويى در مصرف سوخت٬ بتوانند مسير گذرگاه هاى شهرى را جهت تردد شهروندان از ايستگاه هاى مختلف، بپيمايند.






ارسال توسط شایان