دانستنی های جالب علمی , تکنولوژی روز
با سایت دانستنی ها لذت داشتن اطلاعات روز دنیا و تکنولوژِی را تجربه کنید
نمایشگاه شناور گوگل
کم کم ماجرای بارج شناور گوگل مشخص می شود و اطلاعات تازه ای در مورد آن از راه رسیده است. چند روز پیش در نارنجی خواندید که این شناور قرار است نمایشگاهی باشدکه فناوری های آزمایشگاه گوگل ایکس را به نقاط مختلف دنیا خواهد برد.
 
حالا طرح اولیه طراحی این بارج در دسترس رسانه ها قرار گرفته که نشان می دهد قرار است بنایی با ارتفاع ۱۵ متر و طول ۷۶ متر روی این شناور بنا شود.
 
این بنا از بازیافت کانیترهای حمل و نقل دریایی و شیشه ساخته خواهد شد و محلی برای نمایش فناوری های گوگل به توریست ها خواهد بود.
 
در تصویر پایین طرح رندر شده کامپیوتری این بارج را ملاحظه می کنید و در اسناد تازه گفته می شود که این شناور قرار است میزبان روزانه ۱۰۰۰ بیننده باشد.
 

نمایشگاه شناور گوگل

طراحی داخلی نیز به گونه ای خواهد بود که به بازدیدکنندگان یادآوری می کند که آنها درون یک نمایشگاه شناور روی آب قرار گرفته اند. 
 
فعلا نمی دانیم که گوگل چه چیزی برای نمایش به بازدیدکنندگان این شناور تدارک دیده است. اما انگار این موضوع از نظر این شرکت آنقدر جذابیت دارد که برای راه اندازی یک نمایشگاه نقشه کشیده است.

 





ارسال توسط شایان

ماجرای مشارکت گوگل در ساخت ماشین های پرنده

از ساخت گوگل گلس گرفته تا همکاری با ناسا، گوگل پیوسته تلاش کرده خود را به یکه تاز عرصه فناوری های مدرن تبدیل کند. حالا در میان تمامی حواشی مربوط به خودروی بدون راننده این شرکت، شایعه دیگری بر سر زبان ها افتاده. شایعه ای که این روزها بُعد جدی تری به خود گرفته. بله، ظاهراً گوگل با همکاری یک شرکت نوپای کالیفرنیایی، دستی هم در توسعه ماشین های پرنده دارد.

شرکت زی.اِیرو (Zee.Aero) در کالیفرنیا و در همسایگی گوگل پِلِکس واقع شده. این شرکت در حال حاضر بر روی پتنت یک ماشین پرنده کار می کند. منابع موثقی به سایت معتبر SFGate اعلام کرده اند که ممکن است گوگل هم در این پروژه دست داشته باشد.

هنوز ابعاد ماجرا زیاد روشن نیست، با این حال خیلی بعید به نظر می رسد که ایده الهام بخش این شرکت همسایه، توجه شرکت بلند پرواز گوگل را جلب نکرده باشد. "زی.اِیرو" آن قدرها هم شرکت کوچکی نیست. این شرکت در حال حاضر 52 کارمند دارد و به دنبال نیروی کار بیشتری در زمینه های مهندسی مکانیک و هوانوردی است.

واضح است که طرح ها و اشکال استفاده شده در پتنت ثبت شده این شرکت، تنها نمونه های اولیه ایده ماشین پرنده هستند، و مانند هر پتنت دیگری، پس از طی مسیر تکاملی، محصول عرضه شده به بازار ممکن است ظاهری بسیار متفاوت داشته باشد.

به هر حال در طرح مفهومی شرکت "زی.اِیرو" از 8 پره چرخان در بالای ماشین پرنده استفاده شده تا آن را از سطح زمین بلند کنند. وقتی ماشین در هوا قرار گرفت، به کمک دو پروانه عقبی وسیله نقلیه در جهت مورد نظر حرکت خواهد کرد.

مورد کاملا مشخص این است که شرکت "زی.اِیرو" به طور جدی بر روی پروژه ماشین های پرنده کار می کند، ولی مشارکت و نقش احتمالی گوگل در آن در هاله ابهام قرار دارد. در صورتی گوگل پشت این قضیه باشد، به طور حتم در آینده نزدیک خبرهای بیشتری از این ماشین پرنده خواهیم شنید.

 



ارسال توسط شایان