دانستنی های جالب علمی , تکنولوژی روز
با سایت دانستنی ها لذت داشتن اطلاعات روز دنیا و تکنولوژِی را تجربه کنید

ژول ورن

ژول ورن در سال  1828میلادی در جزیره ریدو از توابع نانت فرانسه دیده به جهان گشود . پدرش از وکلاء دادگستری بود و تنها آرزویش این بود که روزی پسرش عهده دار مقام او در دادگستری شود . اما ژول ورن کوچک از همان آغاز طفولیت اشتیاق فراوانی به سیر و سیاحت در دریا از خود نشان می داد .

بخاطر همین عشق و علاقه به دریانوردی  ، در سن دوازده سالگی بدون اجازه ی پدر و مادرش به عنوان شاگرد  ملاح در کشتی به کار مشغول شد ، تا برای گردش و شناخت عجایب سر زمین هند راهی آنجا گردد . اما درست در لحظه حرکت ، پدرش از موضوع  با خبر شد او را از کشتی پیاده کرد و به خانه باز گرداند .

سپس او را برای تحصیل علم حقوق  و علوم اقتصادی و سیاسی به پاریس فرستاد . اما ژول ورن جوان و ماجراجو که شیفته ی ادبیات بود پس از اتمام تحصیلاتش به جای آنکه مانند پدر شغل قضاوت را بر گزیند ، مصمم گشت که از طریق نویسندگی زندگی خود را اداره کند . اما در شروع کار موفقیتی نصیبش نشد و با وجود آنکه چندین نمایشنامه نوشت اما هیچ کدام مورد قبول هنرمندان عصر خود قرار نگرفت .

به این ترتیب این نویسنده ی تازه کار در آغاز با سختی زندگی روبر شد . او مجبور بود تنها با پول مختصر ماهیانه ای که پدرش به عنوان مقرری برایش می فرستاد امرار معاش کند . غذای او اکثر مواقع شامل تکه ای نان و قدری شیر بود .

با این وجود هرگز به خود یأس نداد و از راهی که پیش گرفته بود بر نگشت .

او ذاتاً جوان قوی با اراده ، شوخ طبع و بذله گویی بود . به آینده امید فراوانی داشت و سعی می کرد مشکلات و موانع را با خنده و شوخی از راه خود کنار زند . بر این مبنا به کمک ده نفر دوستان هم فکرش باشگاهی به نام یازده مرد مجرد پایه ریزی کردند . ولی در آن شرایط مشقت بار زندگی ، هنگامی که دختر یکی از ثروتمندان فرانسه به او پیشنهاد ازدواج داد ، ژول ورن حاضر نشد که به دوستان هم عقیده اش پشت کند ، از این جهت از آن ازدواج صرف نظر کرد .

زول ورن پس از مدتی این در و ان در زدن عاقبت در تئاتر لیریک پاریس با سمت منشی با ماهی صد فرنک استخدام شد . با کمک همین حقوق مختصر ، توانست به زندگی اش سر و سامان دهد و از گرفتاری های روزانه اندکی خلاص شود . او اوقات بیکاری اش را یا صرف مطالعه کتابهای علمی در کتابخانه ملی پاریس می کرد ، یا اینکه نزد دوست خود آراگو که مردی کور ، دریانورد و پسر یکی از ستاره شناسان  بود می رفت وبا شور واشتیاق به داستان های عجیب و غریب دریایی او گوش می داد . به این ترتیب به اکتشاف جغرافیایی زمان خود علاقه پیدا کرد و بعد ها به کمک همین دانسته ها توانست پایه و بنیا داستان های تخیلی خو را پایه ریزی کند.

نکته جالب توجه در زندگی ژول ورن این است که با وجود آنکه مدافع نظریه جدیعده تاهل بود سرانجام با بیوه زنی که فرزندی هم نداشت ازدواج کرد .همسرش اوتورین نسبت به ژول ورن بسیار مهربان و وفادار بود . پس از گذشت یک سال از زندگی مشترکشان خداوند به آنها فرزندی اعطا کرد . به همین علت ژول ورن مجبور شد که بر خلاف ذوق و عقیده اش به تامین هزینه های زندگی از طریق دلالی سهام شرکت ها مشغول شود . اما با وجود تنگدستی مالی و عدم علاقه به شغل و حرفه اش از فکر داستان سرایی به روش جدید خود که در ان بیشتر اختراعات و اکتشافات عجیب قرن حاضر را پیشگویی کرده بود باز نماند و بر اثر تشویق یکی از دوستان به نام نادار کتابی به نام پنج هفته بالن درباره مسافرت با بالن به افریقا نوشت و درصدد چاپ آن بر آمد . اما پس از ان که کتابش را به چند کتاب فروشی و بنگاه چاپ نشات داد هیچ کدام حاضر به چاپ آن نشدند .تا عاقبت در یکی از روزهای غم انگیز پاییز 1862به موسسه انتشاراتی هتزل در کوچه ژاکون  پاریس رفت و نسخه ی خطی کتابش را در اختیار ناشر گذاشت . هتزل خود یکی از نویسندگان برجسته آن زمان بود که با نام مستعار ژ.استال برای کودکان داستان می نوشت ، حتی از طرف فرهنگستان فرانسه نیز به خاطر آثار جالب توجه جایزه گرفته بود .

او نوشته ژول ورن جوان را گرفت ، و قول داد که تا پانزده روز دیگر نظرش را در مورد آن بگوید ، ژول ورن در عرض این مدت بسیار نگران بود که مبادا نوشته اش مورد توجه هتزل قرار نگیرد . چون تا آن روز پانزده موسسه انتشاراتی کتابش غیر قابل چاپ معرفی کرده بودند .بنابراین تصمیم گرفت که اگر این با هتزل هم به او جواب منفی داد کتاب را همان جا پاره کند و دیگر دست به نویسندگی نزند .اما وقتی پس از گذشت پانزده روز با ترس و دلهره پیش ناشر رفت هتزل با خوش حای از او استقبال کرد و گفت: آقای ورن نوشته شما با کمی اصلاحات بسیار جالب و مفید خواهد بود چون شما قلم جذاب و شرینی دارید به نظر من شما دارای تمام ظرایف قلم یک نویسنده کاردان می باشید .

سپس پیشنهاد کرد که تا بیست سال متوالی ، هر سال دو جلد کتاب به همین سبک برایش بنویسد و در مقابل هر کدام ده هزار فرانک (یک میلیون فرانک امروز) دریافت کند . ژول ورن این پیشنهاد را پذیرفت . اولین کتابش پنج هفته در بالن با اینکه داستانی تخیلی است و ارزش علمی ندارد با چنان مهارت و تخیلی نوشته شده است که خواننده آنرا واقعی تصور می کند.

دومین کتابش به نام ماجراهای ناخدا هاتراس است که در این داستان خوانندگانش را در روی قطعات یخ های قطبی به گردش می برد . به این ترتیب ژول ورن پنجاه سال پیش از کشف قطب به کمک تخیل به ان جا سفر کرده بود .

سومین اثرش مسافرت به مرکز زمین می باشد . داستانی است که قهرمانان ان از دهانه ی خاموش آتشفشان پایین می روند و پس از گردش عجیب و باور نکردنی در مرکز زمین از دهانه ی یکی از غار های آتشفشان دیگر بیرون می آیند .

چهارمین و پنجمین اثرش که در سال 1866 منتشر شد به نام مسافرت از زمین به کره ی ماه و دره ماه می باشد که مطالبش متکی به حساب های دقیق ریاضی بود.

با وجود آن که در حال حاضر دانشمندان موفق به سفر بر روی کره ی ماه شده اند و امکان سفر به مریخ و دیگر کرات آسمانی را بررسی می کنند اما ژول وزن در نود سال پیش این فرضیه را مطرح کرد اما مطمئن بود که روزی فرضیه اش جنبه ی واقعیت به خود می گیرد هم چنان که امروزه شاهد به تحقق رسیدن بخشی ار آن هستیم .

با انتشار این آثار روز به روز بر شهرت ژول ورن چه در فرانسه و چه در سایر نقاط جهان اضافه شد . داستان بعدی او به نام فرزندان ناخدا گرانت با پیروزی چشمگیری در سراسر جهان مواجه شد اما کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا توفیق بیشتری نصیبش شد و باعث شد که جایزه آکادمی فرانسه به او تعلق گیرد .

همین موفقیت ها باعث شد که کتاب نائوتیاوس او که قبل از جنگ در سال 1870چاپ شده بود و مدت ها در کتابفروشی ها بدون خرید مانده بود ناگهان مورد توجه قرار بگیرد و در مدت کمی جلد های دیگر آن به فروش برسد .

از دیگر آثار معروفش دور دنیا در هشتاد روز می باشد و قبل از آنکه به وسله ی هتزل به صورت کتاب چاپ گردد در پاورقی روزنامه ی تان پاریس منتشر می گردد . چاپ هر روزه ی این اثر آن چنان هیجانی در خوانندگان جهانیش ایجاد کرد ه بود که خبرنگاران خارجی مقیم فرانسه آن را همان روز ترجمه می کردند و به روزنامه های خود می فرستادند. نمایشنامه ای که از روی این اثر تهیه گشت به مدت دو سال از 8 نوامبر 1874تا 1876بر روی صحنه یتاتر سن مارتن به اجرا درآمد. بدون آن که حتی یک شب از تعداد تماشاگران کم شود . بعد از این داستان ژول ورن کتاب معروف خود میشل استروگف را به رشته تحریر در آورد که مورد قبول عام مردم ، خصوصاً نسل جوان  قرار گرفت که از روی آن فیلم و نمایشنامه هم تنظیم شد گردید .

ژول ورن را حقیقتاً باید مخترع و پیش گو قرن بیستم نام نهاد . چوم او سال ها قبل از اختراع اتومبیل در کتاب خانه ی بخار خود اتومبیل و در کتاب روبر فاتح اختراع هواپیما و هلیکوپتر را توصیف کرده بود . حتی در کتاب بیست فرسنگ زیر دریا پیش از اختراع برق و الکتریسیته چگونگی و قدرت نیروی اتم را تشریح کرده ، هم چنین مدت ها پیش از اختراع توپ برتا که از اختراعات آلمان ها در جنگ جهانی اول بود ، او ساختمان آنرا در کتاب پانصد میلیون بیگم پیش گویی کرده بود .

در سال1884 ژول ورن با کشتی تفریحی خود سفری به دریای مدیترانه کرد که ره آورد این سفر کتاب ماتیاس ساندروف بود.

در یکی از روز های مارس1886شب هنگام در آستانه ی خانه اش مورد اصابت گلوله ی جوانی که از بستگانش بود واقع شد .تیر به پایش اصابت کرد و زخمی عمیق در آن ایجاد کرد . دکتر ها پای آسیب دیده اش را عمل کردند و ژول ورن مجبور شد مدت ها در بیمارستان بستری شود . این ضربه ی غیر مترقبه اثر بسیار بدی در روح و جسمش گذاشت، به طوری که یکباره روحیه و اراده اش متزلزل گشت ، قدش خمیده شد و موهایش سفید شد ، گوش هایش سنگین شد و چشم هایش آب آورد و کشتی تفریحی اش را که  آن همه به آن علاقه داشت فروخت و به گوشه ی عزلت و تنها یی پناه برد. با تمام این احوال دست از نوشتن بر نداشت ، تقریبا سالی یک داستان منتشر می کرد در سال 1896کتاب در برابر پرچم را نوشت سپس کتاب ابوالهول یخ ها، وصیت نامه ی مردی دیوانه ، پایان دنیا ، درامی در شهر لیونی ، مدرسه رابینسون ها و فانوس راهنمای انتهای دنیا را به رشته تحریر در آورد.

در سال 1905نزدیکانژول ورن از سلامتی او نگران شدند . هر چند که خود او نیز پی برده بود که به انتهای زندگی اش رسیده است به همین علت به همسرش گفت : خواهش می کنم این دفعه به عوض دکتر ،کشیش بالای سرم بیاور.

عاقبت در 24 مارس 1905این نویسنده توانا به حال اغما و بی هوشی افتاد و پس از چند روز در سن هفتاد سالگی دیده از جهان فرو بست .

با وجود آنکه بیش از نود سال از مرگ این نویسنده عالی قدر می گذرد اما هنوز کتاب هایش کهنه نشده است و هر ساله دهها هزار نسخه از آن در فرانسه و سراسر جهان به چاپ و فروش می رسد . اگر چه در نتیجه اختراعات و اکتشافات جدید آثار ژول ورن مانند سال های 1900خواننده را به حیرت نمی اندازد اما با این وجود هنوز قدرت تخیل او قابل تحسین است.

انسان وقتی آثار ژول ورن را می خواند اصلا نمی تواند باور کند که نویسنده ی آن ها در زمانی زندگی می کرده که سینا ، هواپیما ، زیر دریایی ، الکتریسیته ، رادیو و تلویزیون و... وجود نداشته ، زیرا او همه این ها را در آثار خود پیشگویی کرده است و حقیقا که چنین قدرت تخیل و تفکری باعث شگفتی همگان است .

اما خوانندگان آثار این نویسنده ی عالی قدر باید به این نکته توجه کنند که ژول ورن و امثال او آثار خود را فقط از روی اوهام و اندیشه صرف نمی نوشته است، بلکه او برای نوشتن هر کتاب ، مدت های طولانی مطالعه و تحقیق می کرد ، اسناد و مدارک لازم را جمع آوری می نمود برای کمک به توسعه ی تخیل خود از آخرین بررسی های علمی عصر خود سود می برد . مسافرت های بسیار به مکان های ناشناخته می کرد . سفرنامه های فراوانی مطالعه می نمود تا بتواند به بهترین وجهی توصیفاتش را بازگو کند .

در اتاق کارش نقشه های گوناگون از تمام سرزمین ها ، دریا ها و جاهای دیدنی دنیا آویزان کرده بود کتابخانه اش سراسر انباشته از کتب تحقیقی و علمی دانشمندان بود . او برای نوشتن کتاب های جدیدش تمام وضعیت جغرافیا آن محل ، آداب و رسوم مردمش حتی زندگی جاندار و گیاهان را به دقت مطالعه می کرد حتی از خواندن کتاب های فیزیک و شیمی ، ستاره شناسی و ریاضی غفلت نمی کرد و سپس بعد از اتمام این مطالعات کتابش را می نوشت . به همین دلیل است که خوانندهی آثار ژول ورن از هر گروه و دسته که باشد جز واقعیت ها انکار ناپذیر چیز دیگری در کتاب های او نمی بیند.

ژوا ورن به گسترش روز افزون علم و دانش اعتقاد فراوان داشت و آینده ه بسیار تابناکی برای علم پیش بینی می کرد و هدف او از دانش ، خدمت به مردم بود نه از بین بردن آن ها او در این باره گفته است: هدف علم و دانش این است که انسان را به راحتی پیشرفت هر چه بیشتر برساند و زندگی آسوده و پر لذتی برایش به ارمغان بیاورد.

با وجود این که تمامی این که تمامی این کتاب ها از قوه ی تخیل و تفکر من سرچشمه گرفته است ، اما بی تردید روزی آنچه در آن آمده جنبه ی واقعیت به خود خواهد گرفت.




ارسال توسط شایان

روش های بسیار زیادی برای نصب و اجرای برنامه های مبتنی بر اندروید برای رایانه های خانگی وجود دارد. اما Genymotion یکی از ساده ترین روش ها برای انجام این کار است. شما می توانید این برنامه را به آسانی دانلود و بر روی ویندوز یا مک خود نصب کنید. هم چنین دارای بسته های گوناگونی است و قابلیت اجرای برخی از بازی ها به صورت سه بعدی را نیز دارا می باشد. امکاناتی مثل ابزارک های باطری و GPS را نیز برای توسعه دهندگان ارائه می دهد.

 

اجرای برنامه ها روس کامپیوتر

برای دانلود برنامه به سایت www.genymotion.com مراجعه فرمایید. پس از آن که ایمیل خود را در سایت ثبت و تایید کردید قادر هستید که نسخه مربوط به سیستم عامل دلخواه خود را دانلود کنید. این برنامه برای ویندوز ، مک و لینوکس در دسترس است. البته باید اشاره کرد که VirtualBox نیز هم نیاز این برنامه می باشد.

پس از نصب برنامه بر روی رایانه خود باید از طریق حساب کاربری وارد شوید. در ادامه می توانید نوع دستگاه اندرویدی که قصد استفاده از آن را دارید انتخاب نمایید. این دستگاه ها هر کدام میزان استفاده متفاوتی از قدرت سخت افزار رایانه شما را دارا می باشند. البته نسخه های اندروید گوناگونی نیز در دسترس است ولی توصیه ما به شما این است که از آخرین نسخه اندروید بهره ببرید زیرا مشکلات بسیار کمتری را دارا می باشد. بعد از انجام مراحل بالا کافی است که از طریق دستگاه اندرویدی مجازی بازی ها و برنامه های مورد نیاز خود را دانلود و اجرا کنید.

منبع




ارسال توسط شایان